niedziela, 23 stycznia 2011

Dziękuję:)

pięknie za życzenia i stawiam moje ciasto urodzinowe, za tort robiące:).
A dla chętnych przepis:

ciasto shrek

biszkopt:5jaj
5 łyżek cukru
5 łyżek maki pszennej
2 łyżki maki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju



masa 1 - duża butelka pysia/kubusia zielonego
3 budynie śmietankowe

masa2 - 400ml śmietanki deserowej 30%
1 galaretka agrestowa lub kiwi [byle zielona]

dodatkowo - 2 paczki okrągłych biszkoptów [ja dalam delicje]
2 galaretki agrestowe lub kiwi



przygotowanie -


biszkopt białka jajek ubić na sztywną pianę, pod koniec dodając cukier, wymieszać z żółtkami i olejem. Następnie małymi porcjami dodawać mąkę i cały czas mieszać. Biszkopt piec w temp 180st. przez 25-30min.

masa1 - budynie rozpuścić w 1.5 szkl. napoju [kubusia lub pysia], resztę zagotować. Dodać budynie i jeszcze raz zagotować. Gorąca masę rozprowadzić po wystudzonym biszkopcie. Na przestudzonej masie ułożyć delicje lub okrągłe biszkopty.

masa2 - 1 galaretkę rozpuścić w 3/4 szkl gorącej wody. Pozostawić do lekkiego stęchniecia. Ubić śmietanę. Pod koniec powoli wlewać galaretkę i ubijać. 2 galaretki rozpuścić w 500ml gorącej wody i pozostawić, aby lekko stężały. Następnie wylać na ciasto.

schłodzić w lodowce


smacznego !

7 komentarzy:

  1. Ciasto jest przepyszne, miałam już okazję je jeść:)
    MNIAM:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie :)
    Chyba musze wypróbować, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Spóźnione życzenia ode mnie :)
    Wszystkiego najlepszego:*
    A ciasto smakowicie wygląda...

    OdpowiedzUsuń
  4. gdzieś mi uciekło Twoje candy:((... spóźnione, ale najszczersze życzonka Kochana:))
    za ciasto dziękuje, bo dieta się katuje:(

    OdpowiedzUsuń
  5. no właśnie, a ja nie zdążyłam, gapa, z życzeniami:((( wszystkiego, co najcudowniejsze w życiu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego :) Ciasto wygląda tak pysznie, że ciężko powstrzymać się od ślinienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale ze mnie pierdoła, że się spóźniłam! Asia - życzymy Ci, żebyś mimo tylu przeciwności była szczęśliwa i umiała wziąć z życia to, co najlepsze :*

    OdpowiedzUsuń